Nöro Pazarlama Nedir?

Nöro Pazarlama Nedir?

Dünya üzerinden yeni gelişen pazarlama stratejileri ile birlikte birçok şirket kendi bünyesinde ki ürünleri belirlenen pazarlama tekniklerine göre satış için hazırlamaktadır. Global anlamda teknoloji ile ortak gelişen en büyük pazarlama tekniklerinden bir tanesi nöro pazarlama olarak bilinmektedir. Yabancı dilde neuromarketing kelimesinden çevrilen bu pazarlama stratejisinin ana fikri tüketicilerin, ürene karşı davranışını anlayarak ona göre satıcı tarafından davranışın belirlenmesi sağlanır. Tüketici davranışları hem psikolojik anlamda hem de teknolojik anlamda incelenerek araştırılıp incelenmektedir.

Satacağı ürünü alacak olan kitleyi belirleyerek, tüketicinin hal ve hareketlerine göre bir adım atan üretici bu yöntem ile ürününü daha nokta kitlelere ulaştırmaktadır. Nöropazarlamanın bir başka etkisi ise hedef kitleye belirlenen en ideal satın alma koşullarını sağlamaktadır. Bu şekilde belirlenen hedef kitle de iyi pazarlama tekniği karşısında ürünü satın almaya mecbur kılmaktadır. Bu pazarlama tekniği sayesinde şirketlerin belirledikleri satış rakamlarında daha yükselme görülmüştür. Doğru pazarlama stratejilerinin her zaman ürünlerinizin doğru kitlelere ulaşacağından emin olabilirsiniz.

Nöro Pazarlama Nedir?

Nöropazarlama Nasıl Çalışır

Nöropazarlama tekniklerinin belirlenen pazarlama prensipleri türlerine göre değişiklik göstermektedir. Tam anlamıyla nöropazarlama tekniğini kullanmak isteyen kişilerin öncelikle çalışma stratejilerini belirlemeleri gerekmektedir. Bugün yazımızda sizlere global şirketlerin en çok tercih ettikleri nöropazarlama tekniklerini anlatmaya çalışacağız.

Nöropazarlama tekniklerinden;

  • Fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme (fMRI)
  • Elektroensefalografi (EEG) yöntemleri; şeklinde kullanılmaktadır.

Fonksiyonel manyetik rezanans görüntüleme yönteminde denek ses ve görsel ipuçlarına yanıt aranarak teknik geliştirilir. Bu süreç içerisinde beyinde bulunan kan akışı gözlemlenerek, belirlenen akış içerisinde bulunan mıknatıslar ile ölçülmektedir. Bu yöntemle elde edilen veriler analiz edilerek pazarlama faaliyetinin insan üzerindeki etkisi tahmin edilmektedir.

Elektroensefalografi yöntemi ise fonksiyonel manyetik yöntemi ile karşılaştırıldığında oldukça ekonomik bir yöntemdir. Deney sürecinde deneğin hareketsiz kalma gibi bir zorunluluğu yoktur. Sadece deneğin kafasında bulunan elektrotlar ile yerleştirilmektedir. Yerleştirilen elektronlar beyin dalgalarını ölçerek ürün ile alakalı düşüncelerde oluşan grafiği sizlere çıkarır. Elde edilen veriler ile hedef kitlenin pazarlama faaliyetlerine nasıl tepki vereceği ve bu tepkiye nasıl bir satış taktiği uygulanması gerektiği belirlenir.

Nöropazarlama teknikleri arasından en sık kullanılan iki tekniği ve detaylı bir açıklamasını sizlere anlatmaya çalıştık. Sizlerde kendi şirketinizde bu tekniği kullanarak iş dünyasında bir adım öne geçebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir